Sėkmingų iššūkių technika: Kiek turėtų trukti tavo iššūkiai?

365 Tekstai, Straipsniai

Dienos tikslas: 104 žodžiai. Parašyta: 667.

Gaila, bet šį klausimą girdžiu labai retai:

„Kiek turėtų trukti mano iššūkis?“

…Ir nesuprantu kodėl. Nes, rodos, tai vienas svarbiausių klausimų, nuo kurio priklauso visų iššūkių baigtis. Jų efektas.

Juk sau neatsakius į šį klausimą, eksperimentai ir nuotykiai gali tapti beverčiais.

3 iššūkių tipai ir kuriam tipui šis klausimas svarbiausias?

Nors šią akimirką negaliu (ir nenoriu) apibendrinti ir apibrėžti visų įmanomų iššūkių tipų ir pateikti skirtumus, tačiau išskirčiau tris pagrindines jų rūšis:

A) Sunkūs, bet nesikartojantys iššūkiai:

Pavyzdžiui, ėjai mišku, tave užpuolė laukinių bomžų būrys ir vienas šuo*. Pasileidai bėgti ir sėkmingai, sukaupęs visas savo jėgas, pabėgai namo. Išgelbėjai savo gyvybę – iššūkį įveikei.

(* Taip, perskaitei teisingai. Įsijunk vaizduotę.)

Kitas scenarijus: gyveni Rusijoje, į Vkontakte parašei neigiamą komentarą apie Putiną. Kitą dieną tavo namai netikėtai sudegė – niekas nežino kodėl. Dabar tu be namų ir bandai išgyventi gatvėje. Išgyveni ir emigruoji į normalią šalį – iššūkį taip pat įveikei.

B) Vidutinio sunkumo besikartojantys iššūkiai:

Pavyzdžiui: neturi draugų, o visą tavo heroiną paėmė mama. Nusprendei eiti į gatves kasdien ir susipažinti su bent vienu nauju žmogumi, nes nori išmokti gerų bendravimo įgūdžių. Išėjai į gatves ir kasdien sieki tikslo. Po mėnesio, savaitės, pusmečio ar kito laikotarpio iššūkis baigėsi.

Taip pat tai tokie iššūkiai, kuriuose nusistatai, kiek kartų ir kas kiek laiko kažką darysi. Pavyzdžiui, kasdien bėgiosi po 5 kilometrus arba kasdien stengsiesi nesikeikti.

Šie iššūkiai kartojasi daugybę kartų.

C) Nesudėtingi, savęs stebėjimui skirti iššūkiai:

Tai yra, pavyzdžiui, stebėjimas, kurią valandą kasnakt užmiegi, kiek laiko pramiegi bei kaip jautiesi rytais. Arba stebėjimas, kiek ir kam išleidi pinigų. Arba kaip keičiasi tavo kūno masė sportuojant.

Tai iššūkiai, kurių „beprotiškais“ tikrai nepavadinsi. Bet jie užtrunka ilgai.

Kuriems iššūkių tipams svarbu atsakyti į trukmės klausimą?

Atsakymas: B ir C. Ypač C.

Kiek turėtų trukti mano iššūkis?

Štai trys atsakymai:

1) Jei tai gyvenimo iššūkiai (A tipas)

…Kol pasieksi tikslą. Dideli iššūkiai yra svarbūs iššūkiai, taigi dažnai jų negalime įsprausti į laiko rėmus. O ir neturėtume. Paprasčiausiai dirbk tol, kol pajusi, jog baigei ir jautiesi paaugęs.

2) Jei tai asmeniniai iššūkiai (B arba C tipas)

…Čia mums reikės pasitelkti šiek tiek statistikos. Visgi juose svarbu ne pats apdovanojimas kelionės gale – bet visi atradimai pakeliui.

Taigi, jie turėtų vykti tol, kol bus surinkta pakankamai informacijos taškų. Aš nežinojau, kaip juos pavadinti, taigi štai – sukūriau naują terminą. Kas tai? Ogi vienas informacijos paketas, viena eilutė tavo užrašinėje.

Štai, pavyzdžiui, dvi nuotraukos iš mano eksperimento, kai mėginau keltis 4 valandą ryto:

miego-trukme-per-diena-grafikas-615x389

…bei…

savijauta-po-miego-kasdien-grafikas-615x328

Kasdien, prieš miegą, aš pasižymėdavau, kada einu miegoti, taip pat – kaip jaučiausi ryte bei dieną. Viena diena – vienas įrašas. O vienas įrašas ir yra tas „informacijos taškas“.

„Tai kiek turėčiau surinkti šių informacijos taškų savo iššūkio metu?“

Atsakymas: Tiek, kiek padėtų rasti tinkamą atsakymo vidurkį, medianą ir turėtum, tavo nuomone, pakankamą savojo tyrimo apimtį.

  • Vienas yra per mažai. Nes jei suklydai – tavo sąlyginė klaida yra 1 iš 1 arba 100%.
  • Du yra per mažai. Nes jei suklydai vieną kartą – klaida yra 1 iš 2 arba 50%.
  • Trys kartai – sąlyginė klaida 33%.
  • Ir taip toliau…

(Beje, terminą „sąlyginė klaida“ taip pat ką tik išgalvojau.)

Ko tau reikia, tai kartoti savo iššūkį tol, kol rizika suklysti matavimuose sumažės iki minimalios vertės. Geriausiai – 0.5% ir mažiau. Kuo mažiau, tuo geriau.

Tačiau tai nereiškia, kad tau reikia imti ir bandyti save… 100/0.5 = 200 dienų…

…Galima. Jei nori. Bet tai nėra būtina. Tai juk velniškai ilgas laiko tarpas!

Todėl rekomenduoju kitą vertę: 50 pasikartojimų tavo iššūkiui.

Tai sudarytų apie 2% sąlyginę klaidą ir, jei testuojamą veiksmą atlieki tik kartą dienoje – rezultatas visai neblogas. Vos 50 dienų.

Tai mano iššūkis turi trukti 50 dienų?

Ne. Ne. Ne.

Jei stebi, kiek kartų per valandą įsijungi feisbuką, tavo laiko matas būtų… Valanda. Tuomet išbandymui tau reikėtų vos 50 valandų. Jei stebi, kiek žingsnių nueini per minutę, tai tuomet atitinkamai tau tereikės tik 50 minučių.

Klausimas – kas kiek laiko įrašai naują informacijos eilutę? Kas kiek laiko užregistruoji „informacijos tašką“? Pagal tai ir parenki savo iššūkio trukmę.

Jei tau prireiks 50 metų, kad surinktum 50 informacijos paketų – tebūnie tai būna 50-mečio iššūkis. Jei užtruksi 50 minučių – tebūnie tiek minučių.

O ką daryti, jei noriu surinkti daugiau nei 50 informacijos taškų ir užtikrinti tikslesnį atsakymą? Tuomet iššūkį gali tęsti ilgiau. Tai tavo pasirinkimas.

Skaičiuojantis,
Danielius

Temos: 365 Tekstai, Straipsniai

Autorius:

Esu šio asmeninio tinklaraščio ir žurnalo Debesyla(.lt) autorius. Dievinu beprotiškus iššūkius, mokslines knygas bei karamelinius ledus. Jei patiko, ką skaitei - gali mane rasti Feisbuke. Taigi ten ir susirašykime!